Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
JonasP

Markera alla som lästa

Rekommendera Poster

MG, som oftast inte har så mycket trafik gillar jag att läsa som "enkel lista". Men jag vill också kunna markera alla trådar som lästa på ett enkelt sätt så att jag vet vad som hänt sedan senaste besöket. Ungefär som "markera detta forum som läst"

Jag tror att funktionen finns, men jag ser den inte. Antingen är jag blind eller så är den inte aktiverad.

 

Går det att ordna?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

MG, som oftast inte har så mycket trafik gillar jag att läsa som "enkel lista". Men jag vill också kunna markera alla trådar som lästa på ett enkelt sätt så att jag vet vad som hänt sedan senaste besöket. Ungefär som "markera detta forum som läst"

Jag tror att funktionen finns, men jag ser den inte. Antingen är jag blind eller så är den inte aktiverad.

 

Går det att ordna?

 

Japp det finns. Om du vill markera ett helt forum som läst så klicka på den ifyllda sextanten som markerar att det finns olästa grejor. Se bild 1.

 

Om du är inne i ett forum så klickar du i överkant på Markera detta forum som läst se bild 2. 

mark-all-as-read.jpg

mark-all-as-read-2.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

MG, som oftast inte har så mycket trafik gillar jag att läsa som "enkel lista". Men jag vill också kunna markera alla trådar som lästa på ett enkelt sätt så att jag vet vad som hänt sedan senaste besöket. Ungefär som "markera detta forum som läst"

Jag tror att funktionen finns, men jag ser den inte. Antingen är jag blind eller så är den inte aktiverad.

 

Går det att ordna?

 

Japp det finns. Om du vill markera ett helt forum som läst så klicka på den ifyllda sextanten som markerar att det finns olästa grejor. Se bild 1.

 

Om du är inne i ett forum så klickar du i överkant på Markera detta forum som läst se bild 2. 

 

Jo, de två vägarna kan jag. Men det var inte det jag frågade efter egentligen. Jag vill ju kunna göra det för HELA MG:s forum samtidigt. Eftersom jag ju som sagt helst bara kollar rubrikerna genom "enkel lista" så vill jag ju inte behöva klicka på varje forumdel manuellt sen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enklaste sättet att göra det är nog att använda vanliga startsidan och klicka på varje sextant.

Det kräver att du är inloggad men sidan laddas inte om varje gång så det bör gå på 30 sekunder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enklaste sättet att göra det är nog att använda vanliga startsidan och klicka på varje sextant.

Det kräver att du är inloggad men sidan laddas inte om varje gång så det bör gå på 30 sekunder.

Misstänkte det. Det är inte så knepigt egentligen, men jag har kommit på varför jag tycker det känns krångligt på just MG jämfört med andra forum jag läser...

Det är extremt luftigt och väldigt mycket dö-utrymme ovanför vilket kräver att jag scrollar en massa för att göra det. Plockar man bort lite ovanför forumlistan och gör dem lite tätare så skulle jag uppfatta det som enklare tror jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...