Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Mackey

Navigation mellan inlägg

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej!

 

Så här tycker jag.

 

Bäst är det om det går att visa inläggen i omvänd ordning som på gamla MG.

 

Om inte det går - vilket jag tror är problemet - så skulle det vara bra om navigationspilen till höger - inringad i bif. fil - gjorde att man kom till sista inlägget istället för överst på sista sidan med inlägg.

 

Om inte heller detta går, kan man då lägga till en knapp "Sista inlägg" eller något liknande.

 

Som sista lösning går det att leva med att man först klickar på högerpilen och sedan på Ctrl+End på dator, men motsvarande kommando finns inte i Androidvärlden vad jag vet.

 

Vad tycker ni andra och vad går att göra?

 

Mackey

post-95867-0-05264000-1395037019_thumb.jpg

Redigerad av stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, någon vänd ordning vill jag inte ha. Jag tyckte det var extremt störande nu i slutet på gamla forumet ;)

 

Varför vill du komma till sista inlägget?
:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, någon vänd ordning vill jag inte ha. Jag tyckte det var extremt störande nu i slutet på gamla forumet ;)

 

Varför vill du komma till sista inlägget?

:)

 

Den omvända ordningen var ju valfri förut och det tänkte jag nog att den skulle vara nu också. Vissa trivs med ditt och andra med datt.

 

Om jag läst en tråd tidigare så tycker jag det är smidigt att se de senaste inläggen först så att jag slipper bläddra ner, jag har ju då läst alla tidigare inlägg utom de sista.

 

Jag håller med om att det är en dålig funktion med omvänd visning när man läser en tråd man inte läst tidigare. Då ökar risken för otroligt korkade svar utan hänsyn till vad som tidigare skrivits i tråden.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Nej, någon vänd ordning vill jag inte ha. Jag tyckte det var extremt störande nu i slutet på gamla forumet ;)

 

Varför vill du komma till sista inlägget?

:)

 

Den omvända ordningen var ju valfri förut och det tänkte jag nog att den skulle vara nu också. Vissa trivs med ditt och andra med datt.

 

Om jag läst en tråd tidigare så tycker jag det är smidigt att se de senaste inläggen först så att jag slipper bläddra ner, jag har ju då läst alla tidigare inlägg utom de sista.

 

Jag håller med om att det är en dålig funktion med omvänd visning när man läser en tråd man inte läst tidigare. Då ökar risken för otroligt korkade svar utan hänsyn till vad som tidigare skrivits i tråden.

 

Mackey

 

Då är jag med! Det borde finnas stöd för att se vilket inlägg som en användare senast har läst och därigenom automatiskt scrolla ner till det nyaste inlägget. Hur hårdkodat det är vet jag inte, det får Stavhammar svara på, men visst hade det varit bra! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det skall skrivas lite hjälpgrejor för en del saker men här kommer svar på detta.

 

Precis som nämns så är sorteringen ASC/DESC ställt på äldst först och sedan ned. Det finns möjlighet att ställa in detta på forumnivå men inte på individnivå. Inte vad jag har lyckats åstadkomma. Det är mycket och delvis komplicerade cachenivåer inblandade. Det skall tydlig komma som möjlighet när version 4 av IPBoard släpps. Skall söka mer om det finns någon lösning i dagsläget.

 

Det går att komma till sista olästa och sista inlägget i tråden från listningen. Se bilden.

I högra fältet så klickar man på ikonen. Den finns bara om man är inloggad och om det finns något nytt att läsa i tråden. Klickar man på datumet till höger så kommer man till det sista inlägget i tråden. Det finns en hel del sådan fiffiga saker men dom är inte självklar i första läget om man kommer från vår gamla plattform.

 

//stavhammar

senaste-sista.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra svar!

 

Nej det är inte alls självklart att man ska klicka på datumet, men nu vet jag och andra det.

 

Mackey

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...