Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Havkat

Multihulls.

Rekommendera Poster

Hur många flerskrovsseglare finns det här? Vore kul att se hur många det kan vara.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Minst en till.

Min båt är en Dacapo21XL (förlängd). Seglat flerskrov sedan början på 70-talet och är teknikintresserad.

Bengt Jönsson Växjö

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den med röda skrov i Helgasjöns segelsällskap? Seglade mot den i sextimmars förra hösten. Jag gastade i Sven-A:s Aphrodite 22:a. Det var skiftande väder den dagen, både vind och regn om jag inte minns fel?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Hej!

Är jätteintresserad av det men vet ej om jag kan komma dit på egen köl med min Fingal.

Kanske sam-segla med någon?

Dig? Bor du numera i Råå?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bor i Göteborg och var bara på besök den helgen för att segla sextimmars där och då. Nu har ju Sven-A sålt sin båt men jag har ju även en Albin 57:a som är trailerbar så man kan aldrig veta, jag kanske kommer över och seglar något race. Herbertsson och hans 707:a rår man väl inte på men Avantin kan man nog slå, och kanske Fabolan oxå?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här är en flerskrovare som håller till i Stockholms skärgård i en Iroquois MkIIa.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Det var sign. Havkatt jag undrade om han bor i Råå.

Tompelompe, behöver du gast till Warnemunde?

Tror jag har sett din Irokes nån gång ute i skärgården i trakterna av Nynäshamn för många år sedan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inga planer att åka dit. Vi brukar hålla till runt Nynäs och södra stockholmsskärgård.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill absolut inte vara oförskämd, men jag har aldrig riktigt gillat utseendet på katamaranerna. Är väl för reaktionär och gubbig helt enkelt. Men finns det katamaraner med snygga linjer? Vilka?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite svårt att ge exempel på snygga kattor till en person som inte gillar kattor och förmodligen meningslöstlaugh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja, jag är rätt seglingsintresserad och det gäller också flerskrov. Har ex-vis seglat tornado. Och eftersom jag ställde frågan, så kan jag försäkra att jag är intresserad. Därför är det inte meningslöst. Till skillnad från ditt svar. Också bland klassiska båtar finns det ju en mängd olika båtar och olika båttyper. Och en mängd olika uppfattningar om båtars utseende. Sådana frågor har kunnats diskuterats här tidigare. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Smaken är som baken. Kluven. I mina ögon finns det gott om läckra cattor. Här är en av dom läckaste.  

post-10024320-1394237469,0798_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var inte så seriöst menat därav smileyn, klicka på min profilbild så får du sen en katta med snygga linjer, det är som sagt svårt att ge exempel på vad du kommer gilla, googla lite så kanske du hittar någon som du tycker är snygg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hr du några bilder på båten?

Ägde en förlängd Dacapo för ett antal år sedan och som före detta flerskrovare är men ju lite nyfiken!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är inne på min sjätte katta nu,bl.a,dacapo 20,catya 27,dacapo 30 som egentligen inte finns  men Sass och föregående ägare gjorde en egen komposition.Iroquois Mk II.dacapo21 xl.Skulle vara rasande intressant att få veta lite mer om dom förlängda stävarna på dacapo 21:an som jag tror att Jimsan ev.varit ägare av.Finns formar att hyra/köpa,nån därute som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu blev det en till flerskrovare här på MG. Har idag skaffat mig Dragonfly 920 Extreme Greyhound.

Båten ligger i Bullandö nu i sommar, men nästa år kommer den ligga på Gålö Båtklubb.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...