Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Jingo

Vårpyssel med båten

Rekommendera Poster

Hej!

Lång väntan på våren i år, jag längtar efter att få börja tvätta, slipa och bottenmåla. Satt helgen innan påsk och funderade på om det inte var något litet man i alla fall kunde starta med.

Hustrun kom på att vi borde byta kapell då det är mört som blött toapapper. Sagt och gjort, jag klättrade i båten och demonterade kapellet och åkte till Ekroths på Erstagatan. Dom ska både vara bra och ha hyfsade priser så vi beställde ett nytt oceanblått.

På vägen hem skulle vi handla lite käk så vi åkte förbi erlandssons, då tänkte jag att kanske lika bra att köpa bottenfärg. Hustrun föreslog att vi skulle ha något blått så det blev snyggt till kapellet. Så blev det så det och roller ligger och väntar i garaget.

Några dagar senare pratade jag med brorsan, han frågade om vi hade monterat hydraulstyrning. ”Med ny motor måste du ha det”, sa han. Det har vi ju inte så det var ju en idé.

Snabbt iväg till Seasea och köpa en styrning. Började med att riva bort ratten som ser rätt tråkig ut, kanske lika bra att byta den också.

Nu sitter jag här med datorn i knät och letar efter en ny ratt. Kan ju konstatera att nu får det nog vara bra med ”något litet” annars har man gjort slut på hela säsongens båtbudget innan säsongen ens har börjat.

Sa jag förresten att jag fick bra pris på en ”ny” motor?

/Jingo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...