Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Rickardrr

vill ni vara med från början? 37ft katamaran bygge

Rekommendera Poster

katamaran är i grunden en standard båt ur Kurt Hughes katalog, jag och kurt har haft dialog nu i tre år det har blivit ett sk semi design där kurt har hjälp till att modifiera enligt mina önskemål och tankar så båten blir unik på många sett om allt går i lås till hösten starta bygget och då ska jag även kunna presentera alla ändringar som verkligen blir av. Jag kommer uppdatera här lite nu och då, finns även blogg att följa på denna adress:http://projectitch.blogspot.se/ finns även på facebook där ni kan gå och gilla så blir det lätta att föra dialog: http://www.facebook.com/ProjectItch
just nu håller jag på bygger lokal för båtbygget och lokalen blir klar nu till hösten så det blir ganska lugnt med båtbyggande närmsta tiden och kanske glest med uppdateringar men häng på nu så missar ni inget så gilla, prenumerera på denna tråd eller anmäl mail på bloggen så syns och hörs vi

kort om mig: Man 39år visionär och drömmare bor i Ludvika med min son snart 8år, driver eget företag med liten hyresfastighet samt lastbilschaufför på konsult basis kanske gör något runt härdplast annat än bygger båten men vi får se

post-10017566-1394237155,7836_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

workshop tar form och nu är alla väggar tätta bygget går bättre än plan och allt tyder på bygga start på itch under hösten, börjat så smått dra i trådar. Denna vägg är det som får stryka på foten dagen båten ska ut, byggd för att kunna rivas temporärt och kläcka en 7,5meter bred katamaran;)

post-10017566-1394237172,1201_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

båt bygget har inte kommit igång fysiskt ännu men lokala pressen gjorde ändå ett besök pga av att jag bygger ett ganska synligt båthus där bygget kommer äga rum se länk om intresse finns;) HÄR

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis till starten, ibland tar det längre tid än man tänkt men så länge man börjat i sitt huvud är man på rätt väg :)



Senast ändrad av Sueco | 20 augusti 2012 | 10:06

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser ut att bli ett intressant projekt att följa. Ha inte för snäv tidtabell bara, allt tar så mycket mer tid än man tänkt sig. Jag har vis av åren lärt mig och har hängt upp vidstående varningsskylt på väggen i verkstaden. Lycka till!

 

post-10012234-1394237222,789_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mentalt så är detta ett 10års projekt (har en son som fyller 18 då och får klara sig själv sen;) vissa delar kommer gå fort då det bara hänger på min arbets insats men sen ska ekonomin gå ihop och det lär bromsas periodvis;) (10 års projekt är standar svar och jag flyttar fram det varje år så kommer jag lyckas;) tack för kommentarer det sporrar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har det hänt grejor:) Formen utskuren så nu kan man säga att bygget börjar! titta och gilla här för grova uppdateringar och vill ni följa mina tankar och bygglogg så gör ni det här men själv klart kan ni göra er hörd via denna tråd också vi hörs och syns

post-10017566-1394237437,5648_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Är det en halva av huvuskottet du skurit ut?

Är jätteintresserad och önskar det skall gå bra.

Skicka gärna upp fler bilder allt eftersom på den här sajten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är profilen på ett 1/2 huvudskott section 11 av 22 så det är väldigt centalt i längsrikting  Det kommer lite uppdateringar här då och då och jag ska försöka svara på frågor så gott jag kan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur det går med detta bygge?

 

 

 

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade en bekant som alltid sa när han skulle hoppa i badet; "ack som ett fjun så lätt, ner som en fläskkotlett"

 

Det finns åtskilliga storstilade strandade projekt.

 

http://projectitch.blogspot.se/?view=classic

 

http://www.blocket.se/dalarna/Ritningar_och_form_Till_KH_katamarn_37_ft_58577260.htm?ma=1

Redigerad av Thallatha

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...