Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Florina

Sista roliga helgen 0,2

Rekommendera Poster

Vet inte om ja är så intresserad att rösta på nått nuförtiden.. Men hur bra har det gått hitills med våra styrande.. Har dom hjälpt oss på något vis??? Mitt svar är nä men dom har i varje omgång ställt till med mera jävelskap, allt för att göra samhället svårt o krångligt att leva i..

Idags läget är ja livrädd för o bli sjuk eller på någotvis skadad i mitt yrke som med nuvarande regering gör att ja tvingas jobba samtidigt som ja kanske varken kan gå, stå eller prata.. Och med dagens fokus på pengar så händer det olyckor hela tiden..

Förr var man orolig för skattesytemet som var så hårt satt att man tvingades jobba mer o mer bara för att leva ett normalt liv med ett hus och en bil.. Detta syndes oändligt och gräsrötterna var dom enda vinnarna.. Givetvis går det inte att driva en politik där den stora massan ska rätta sig efter en minioritet som har som utopi att alla ska bo i ett växthus och bara äta gurka..

Har nu sett ett 10-tal debattprogram. Dom rödgröna är så pinsamma i sina försvar och sätt att debattera att man tvingas byta kanal för o slippa se och höra skiten...

Blåmesarna klarade sig bättre men har ju inget nytt att komma med dom ser hellre att det fortsätter att rulla på som dessa 4år..  Dessa knegar bara för dom stora hallickarna och skiter i vanligt folk..

Såg en debatt med SD och någon Muslim från S där S påstog sig ha trollat bort all kriminalitet i bla Tenstad med en fingerknäppning... Var säkert någon lättlurad sate som gick på det, men ja vad ska man säga finns inte riktigt ord för det..  Dom är rättmånga som sympatiserar med SD nu och om inget helt övernaturilgt inträffar så kommer dom komma in..

Förmodligen kommer dom inte att söka samarbete med Rödgröna men ett samarbete med Aliansen är inte alls helt otänkbart..  Sossarna kommer inte vinna och även med SD stöd så kommer dom förmodligen inte vinna iaf.. Därav är det ingen ide för SD att söka samarbete med en redan svag (och så länge toblerone är partiledare) knappast trovärdigt regering..

Spelar egentligen ingen roll kommer dom över spärren tvingas dom etablerade partierna samarbeta med dom och således får sverigedemokraterna gehör för sina förslag.. Annars visar man öppet för hela svenska folket att demokratin är körd i botten och man riskerar att hamna i Europa domstolen med utslaget Skärpning eller omedelbar avgång...

Detta har man redan börjat peta i och ja tror nog att SD är såpas pålästa att dom har en direkt krisplanering om nu motförmodan dom inte välkomnas med öppna armar vilket ja knappast tror.

Men den som lever får se, men ja kan inte fatta alla som tycker det är så hemskt om SD skulle komma in och även får göra sina röster hörda... Tycker ni att det är så mycket bättre nu???? Det minsta riktstagspartiet gav oss Tränselskatt för 4 miljarder.. Om SD ger oss 50% minskad kriminalitet och 20% minskade skatter för dessa pengar så tycker iaf ja att det är bättre... Men ja är ju bara en dum arbetare i mängden så vad vet ja egentligen...

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ajjon. OP min favorit, men jag dricker sällan eller aldrig starkt på sjön.

Men till surströmming måste man nog ha allt som är 40% och mer om man ska stå ut med odören. Fasen vet om jag inte heller sväljer 0,2 än surtströmming! smiley

Nu är jag västksteing sommartid, men gärna Ajjon. Och 40-talist, lite ödmjuk som 50-talist måste man vara, alla 40-talisterna har gjort ett bra jobb som jag ser det.

Ajjon. Du har inte bara min högakting, utan allas här. Slentrianrösta INTE. det finns inga ideoligier längre utan hela mentaliteten är  the money and run. Tro mig.

Jag har ett jobb där jag vet mer än mannen på gatan.

Om Du bara visste vad jag vet om (S)...men det är inte unika, alla politkerna har bara ett mål, pensionen. den är enorm.man kan t.om bli Godsägare..

Crabfsh, ja Dina inlägg är som Ajjons, konkreta och klarsynta.

Tompamannen, Du fick mig att at skratt rejält!

Och fler automatiska betalstationer. (plåtpoliser)

Jag hoppas jag får knycka det uttrycket, det var fyndigt!

Lite om mig själv, arbetar med rådgivning inom relativt stora affärer. Jag har mina rötter i arbetarhem. den största klyftsamhället byggdes upp av G.P (S), och Alliansen fick en räkmacka att öka klyftorna mer och dessutom av GP oerhört välskötta Statsfinanser.

Det jag ser nu är  faktiskt som REXCO skriver samt givetvis vad Crabfish skriver,

Jag har idag haft middag mina barn och deras sambos. Unga, vakna och allt är häftig teknik i deras värld, en helt annan generation.

De har ett elände med jobb idag. finns ju inga. Blir SD där med, jag förstår dem.

Vi har invandrade idag som står utan jobb, många svenskar även, och varför importera nya som heller inte får jobb och kostar oss pengar varje dag.

SD kommer att skrälla, tro mig.

jag kan bara hoppas att jag inte behöver rösta på SD igen, att våra trötta betongpolitiker kliver in i moderna tider, och att de slutar idotförklara oss och upphör med Överförmynderi.

Om de inte inser det, så kommer SD att växa, tro mig igen..

Nu är det allvar..ingen lek längre. Många har ruttnat på dagens politiken (Läs REXCO)

och det kommer att växa. Våra Politiker har utmanat krafter så de inser nog inte riktigt vilka skador de ställer till med.

Nu är folk så förbannade så de skiter i konsekvenserna, de missnöjesröstar, som jag.

Mer än olyckligt...man höjer soppapriset med skäl att miljön ska bli bättre.

Hur i helskotta ska Sverige med höga och högre soppariser påverka USA, KINA, RYSSLAND och INDIEN med högre soppapriser? Barnsligt. Naivt, och bara svammel  för att stjäla mer pengar av dig o mig. det är inte ens musen som röt, de är en fis i rymden..

Så ökar man övervakningen av sina medborgare, man ger dem vapen mot semesterfirarna som om vi vore SomaliaPirater..och WannabePolsierna är så rädda för jakten på oss att de beväpnar sig tungt..jösses...Jo, jag ska nog skjuta några WannabePoliser inför mina barn och barnbarn..det gör vi nog alla.



Senast ändrad av Ljungbergarn | 18 september 2010 | 11:21

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I dagens DN hade SD 5,9 procent i deras Synovate-undersökning (rött 42,8% och blått 49,2%) det innebär i så fall 61 mandat så vi får nog räkna med att dom kommer med nästa period.

Vi hade ju Ny Demokrati en period och det skakade nog om regeringen då men tydligen utan lärdom.

Av erfarenheten lär vi oss att vi inte lär oss något av erfarenheten skulle man kunna säga.

Men vid närmare eftertanke vore det väl inte konstigare om de blå tog stöd av ett högerextremt parti än det facto att dom rödgröna stöder sig på ett vänsterparti där massmördarhyllaren Ohly (han har aldrig gjort upp med sitt stalinistiska förflutna) får härja som han vill. 

Att säga att man inte tycker om surströmming innan man smakat är som att torka sig i ändan innan man skiter (Arne Anka) wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En kredit till Hägglund KD som säger vi följer upp lagen och behöver vi justera den så skall vi göra det

Det är den enda bland politikerna som vågar säga så, och visar en mänsklig sida att fel måste rättas till.

Och föjden av detta kan bli en ljusning i vår utomordenliga misstagsregeln 0,2 regeln.

Upp för 0,5 och gälla alla.

Om inte detta sker så tror jag att Ohly ligger bäst till, som vill sänka strafftiden i fängelset där vi kommer samlas för att vi kört med 0,3 och är alkolister samt kriminell.

Nu verkar KBV ha vinteruppehåll eller det kanske rengnar för mycket eller har de bara ett sommarjobb?



Senast ändrad av Florina | 18 september 2010 | 16:34

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom det inte finns några bevis för att gamla varianten av sjölagen var felaktig så vore det enklast och gå tillbaka till den.

Men det kan vi glömma.

Den sitter där nu som ett monument över dårskap.

Jo dårskapet att stifta lagar utan fakta.

::Harry::

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Florina. Om vi siktar på 0,5 så kommer det att sänkas iallafall förr eller senare. Instämmer Harry.

KD ser över

Eftersom man skapat en lag som inte kan göra annat än skapar brottslingar ur semsterfirare, så har vi redan svaret från KD. (Står att läsa högre upp).

Här men kortfattat:

På KD´ s hemsida står:

Vanligt folk är obekymrade över märkliga teorier om hur livet ska levas, 

men blir förskräckta när politiker vill ta till lagstiftning för att ändra deras livsstil

Vi vill inte riva upp lagen utan har tvärtom varit med och genomfört den. Vi anser att den nya lagen om sjöfylleri behövs. Det har länge i vissa kretsar ansetts vara okej att dricka alkohol och köra båt och det är viktigt att vi bryter den här utvecklingen. Det visar sig nu, efter den nya lagens införande, att väldigt många människor åkt fast vid kontroller. Detta visar på behovet av mer kontroll och behovet av att det ska bli självklart att om man ska köra båt då ska man inte vara berusad. Slut svar från KD

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet att dom har svarat tidigare, men eftersom jag har en förhoppningsfull inställning på livet så snappar man gärna upp små halmstrån.

Jag vet också att det är svårt med politikers inställning att rätta till fel. Det verkar lättare att fälla än fria.

Ooops

Bra 2-1 i tennisen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kommer ALDRIG finna mig i ickeproblems lagar

Staten har gjort mig till kriminell.

Kommer så förbli.

 

::Harry::

post-10001667-1394236512,3317_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Florina. Man ska tro gott om sina medmänniskor tills de själva bevisat motsatsen sägs det.

Jag lever efter det talesättet.

Politiker, de har bevisat motsatsen, dessutom grovt med 0,2 vars syfte är bara att öka kontrollsamhället, grovt påverka folks livstil, och komma åt deras semesterpengar.

Harry. Samma här, gör mig kriminell då för mina pilsner till ansjovismackan när jag är till havs...

Så fort man blir dömd för detta så kan man ju lika fortsätta på den banan..why not..



Senast ändrad av Ljungbergarn | 18 september 2010 | 23:49

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så kom SD, som jag förutspådde.

Aftonbladet idag:

Utländska reportrar har rest hit för att skildra Landet Lagom där ingen vågar eller tillåts sticka ut.

Föraningen om kaos i politiken i det normalt så välordnade Sverige verkar pigga upp utlandet.

Jag tror det beror på en hatkärlek mot Sverige i omvärlden.

Svansföring

Å ena sidan beundrar många att vi ofta ligger i framkant när det gäller sociala reformer. Samtidigt finns en irritation med vad man tycker är Sveriges höga svansföring internationellt. Att vi alltid ska försöka vara bäst i klassen.

Jag är nästan bergsäker på att det blir omval.

Jag försöker få några tunga namn att gå samman och påverka 0,2-lagen.

Professorn i Sjölagen (det är tungt!) är en av dem jag försker med. (Tack Ajjon)

Jag tänker rösta på det parti (oavsett Politik) som river upp 0,2 och om inte rösta så det blir kaos.

Sannolikt (tror jag) att SD framgång är mycket missnöjesröster, fler som tänkte som jag, pay-back.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag beundrar Bert Karlsson för att han vågar sticka ut och säga det som gemene man tänker! Han har klockrena argument varför SD kom in i riksdagen. Dom allra flesta uppfattar invandringen som ett problem, vi har ju sett bilar som brinner osv. Men politikerna vågar inte säga buh för då kommer extremvänstern och gapar rasist! Detta resonemanget har folk tröttnat på, man behöver inte vara rasist för att se situationen som ett problem, därför vände många sitt block ryggen och röstade på SD. Och våra ungdomar som tillbringar mycket tid ute på gatan, sena kvällar osv. uppfattar det säkert som ett ännu större problem eftersom man på vissa skolor hade upp till 60% SD-röstare i skolvalet.

Att sossorna gjorde ett sånt kasst val kommenterade B Karlsson med att Östros har varit helt fel ute med sitt resonemang, vilket jag håller med om! När tom. Obama erkänner Sveriges ekonomipolitik som ett föredöme för hur finanskrisen har avklarats, och Thomas Östros står i tv-intervju efter tv-intervju och spyr galla på hur dåligt Anders Borg har skött det, ja då tar man hissen ner ett par våningar. Lite som att stå vid sidan av banan när U Bolt sätter nytt världsrekord på 100m fritt och säga det där var riktigt dåligt gjort, det hade jag gjort mycket bättre, jag tror dom allra flesta skulle se mig som en pajas då!

En grej som jag inte riktigt fattar är varför alla nu ska se det som sitt motto att motarbeta SD? Varför inte acceptera att folket har talat i ett demokratiskt val och ser invandringen som ett problem?

Själv röstade jag inte på SD, inte i riksdagsvalet iaf.smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sunt Tompamannen.

Vad jag hoppas och tror att om vi bara kan göra tillfälligt stopp för invandringen så att de som redan är här kan få jobb (och mina barn och barnbarn!)

och sedan öppna våra gränser igen så vore det nog det bästa.

Finnarna har ju varit stentuffa på invandring, ingen kallar dem för rasister. dessutom har Finska Politiker än högre tillit till sina båtägare, inget 0,2 där inte!

Alliansen som tvingar döende att jobba känns vidrigare än att rösta på SD för att ta itu med den undermåliga Intigrationspolitik vi har.

Vi kan ju inte importera fler arbetslösa knappt skrivkunniga i sitt eget modersmål med den höga arbetslöshet vi redan har.

Men jag tror att det var många som jag som missnöjesröstade på SD.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm så va d gjort då... SD över spärren och in i finstugan.. Hade inte räknat med att Sossarna skulle få så högt resultat.. Helt otroligt vad naiva folk är, men problemet är att Blåmesarna fick lite för mycket gehör..  Den mest tröttsamma under hela valvakan måste ha varit Lars Ohly. Fick byta kanal varje gång gapstaren skulle försöka hålla sina pinsamma tal eller psykologisk krigsföring kanske är mer rätta ordet för hans utspel...

Helt klart är att alla etablerade partier propagerade för en sak. Och det är skjut SD i sank med alla tillbuds stående medel.. Frågan är bara vadför följder detta kan få för en fortsatt demokrati i detta land???  90% av uppmärksamheten fick iaf SD och deras partimedlemar var sakliga och försökte inte föra några som helst hatkampanjer eller minikrig under valvakan.. Det vinner dom i  slutändan på...

Folket har som sagt talat och dom tycker uppenbarligen att SD bör vara en del av ett demokratiskt samhälle.. Om övriga partier talar mot folket som dom gjorde under valvakan så sjunker förtroendet för dom..  Vägrar dom sammarbeta så kommer röster höjas så länge vi är en del av EU.. SD har i mina ögon 4 år på sig att driva sin politik, får dom inget gehör alls eller blir motarbetade hela tiden kommer dom bara få mer och mer stöd av folket..

Hur det än blir så står SD inte Alliansen som vinnare i detta valet..  Folket har öppet visat sitt missnöje mot Invandringspolitiken bla..  Alliansen blir tvungna att göra något åt Invandringspolitiken annars lär SD hänga på låset mer än vanligt..  Om inte Alliansen gör något kommer stödet för SD bara att öka och öka tills dom är ikapp och förbi...

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Folket har talat via sina röster på SD. Att det blivit så är bara ett bevis på hur dåligt folk tycker de övriga partierna sköter sitt arbete. Exempel är ämnet från denna tråden där man stiftar lagar utan fakta.

Landet saknar en riktig invandrarpolitik eftersom vi tar emot flyktingar och låter dem bo här så länge att de lär sig vårt språk och sedan vill utvisa dem. Andra får stanna utan att man gör något för att de ska få arbete osv. Låter man folk komma så måste man kunna ta hand om dem på ett bra sätt.

Vissa har höre utbildningar men då passar de inte oss och vi har troligen världens bäst utbildade taxichauförer.

Mång invandrare finner sig mycket väl i det svenska samhället men andra vägrar att ta till sig vårt sätt att leva. Visst ska man kunna behålla delar av sin kultur men det måste väll finnas ett syfte med att flytta till ett annat land och det måste väll vara att man vill dela det landets kultur och bli en del av det folket.

Nej jag röstade inte på SD men jag respekterar de som gjort så och vi har en demokrati och enligt den så har SD fått en hel del förtroende av svenska folket.

Miljöpartiet är ett liknande parti där bristande politik hos de andra blivit ett uttryck för att folk stödjer deras politik. Precis som man nu stödjer SD 

Jag tror inte man vågar utlysa omval för då kan resultatet bli att SD blir riktigt stora och flera mindre åker ut på grund av för få röstandelar. Kliver miljömupparna över gränsen och börjar sammarbeta med de blå så är det på det sämsta som hänt och liknar prostitution.

Nu är det en demokrati och låt den då få vara en sådan. Blockpolitiken kan liknas med karteller och jag tror inte folk är så förtjusta i att redan före valet få se sina röster hamna hos någon annan.

::Harry:: 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag röstade inte heller på SD men sitter dom där så det får man acceptera.

Tror en av orsakerna till deras framgång är den skräck som de etablerade partierna visat.

Man borde ha inbjudit dom i debatten i stället för att frysa ut dom.

Nästa val är dom etablerade då är dom nog så illa tvungna att ha med SD i partiledardebatterna.

Tror också detta är ett bevis på politikerförakt.

Till de politiker jag skrivit och gnällt om 0,2 lagen har jag sagt att med er klåfingriga politik skapar ni politikerförakt och får skylla er själva om SD kommer in i riksdagen.

Hoppas att dom fattar detta tills nästa gång. Men det vet itusan.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror vi alla har samma uppfattning.

Hav hopp att 0,2 skrotas, jag vet att sista ordet inte sagt ännu, krafter mot den finns.

Ett aber, prestigen hos våra Politiker som ALDRIG kan erkänna misstag.

Ajjon, Ditt bidrag med Hugo har kommit väl till pass, tack igen.

Hörde nu med Ekdahl att Aliansen var de som tappat störst till SD.

Då är det missnöjesröster, en hel del.

som sagt, jag tillhör den skaran och jag tror inte jag är ensam.

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu försöker vi igen

Ps jag har inte hört något om att det är maxat med inlägg?

Kan man se över sjukförsäkrings lagen borde man också se över en lag som gör vanligt folk kriminella?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu försöker vi igen

Ps jag har inte hört något om att det är maxat med inlägg?

Kan man se över sjukförsäkrings lagen borde man också se över en lag som gör vanligt folk kriminella?  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går väl bra att skriva här? Även utan att bifoga bilder? =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...