Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
L00950

Båtlyft Stockholm

Rekommendera Poster

Hej,

är det någon som känner till någon kranbil som kan komma och lyfta upp båten för höstupptagning i närheten av Lidingö/Stockholm? Vår båtklubb tar upp alldeles för tidigt och sjösätter för sent, så jag vill kolla vad det kan kosta att hyra en kranbil. Vad kan vara rimligt pris?

mvh

Markus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Din Uttern kan du ju traila upp när som. Varför behöver du kranbil? Om du just behöver en kran bil så funkar det ju bra med en container/byggbodstransport Dom brukar ha regäla kranar. Ja betala 1500:- utan att blanda in storebror.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

..om jag får haka på samma fråga , så vill jag få hem en 3.5 x 11 m och 5ton upp på tomten/garageuppfarten i Tullinge ! ..lyftet in på tomten måste bli vinkelrät in på uppfarten , alltså bilen på gatan och lyfte rakt in med fören pekandes mot kranbilens sida ....? är ni med ?????? var man ska plocka upp lämpligast har jag ingen aning om .. kanske ''krangubben'' vet ? För min är det omvänt ..ner sent och upp tidigt ..hahaha

post-11345-1394235587,6788_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag uppdaterat min Sjöbod...Jag har en Bella Falcon 26 som väger ca 2,5 ton. Den behöver bara lyftas upp från kajen och direkt på mina bockar, alternativt fraktas ca 300 meter till tomten. Vad kan det kosta, och någon som känner till vem som kan hjälpa mig? /Markus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

..han har ju en 3tons Falcon 26a ...ju ! Flört

 

 

-du han före ............



Senast ändrad av Jocke-SeaRay | 19 augusti 2008 | 21:51

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det någon som känner till en kranbil i stockholm som kan lyfta upp en 2,5 ton motorbåt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Denna kanske?

Kranbil

Mobil 070-917 43 50
R & R MARKENTREPRENAD

Var på ön huserar du? Jag ligger på LSS i Kyrkviken, går upp med slamkrypare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Fredrik,

jag bor i högberga och har båten nere i brevikshamnen. Klubben tar hit kranbilen för tidigt på hösten, och för sent på våren, så jag vill hitta någon som kan komma och plocka upp min på bättre tider så man får längre säsong! Alternativet är att köpa trailer, men jag har en Bella Falcon på 26 fot och nästan 3ton, så det känns lite sådär.

Hur tar du upp din, vad är slamkrypare?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förstår problematiken, men det är bara att ringa runt till lite mobilkransföretag och pruta.

Slamkrypare är en motordriven vagn, som via en ramp torr- och sjösätter båtarna. Riktigt smidigt faktiskt,

Mvh

Fredric (från Rudboda Glad)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 Aaltonen åkeri lyfter båtar upp till 60 fot å 20 ton med kranbil.

Brukar inte va så dyr heller på det.

Annars finns Wiklunds Åkeri som åxå lyfter en hel del båtar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

..jag fick ett pris från honom Aaltonen ,på 11x3.5 och 5ton . Skulle frakta båten 900 m till min tomt och släppa den på bockar !  med framkörning och tiden för lyft,transport  och släpp, tot  3-4timmar , 1300kr plus moms i timmen . 

  6500:- om det tar 4timmar !!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...