Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Walen

Båtvärmare

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en IF-båt och funderar på att införskaffa en värmare. Jag har kollat på lite olika. Funderar på en liten gasolväramare men jag vill inte att den ska vara för stor och ja behöver ingen med jätte kraft i för båten är inte så stor. Min andra fundering är en heatpall.

Min fråga är om det är någon som har någon erfarenhet av någon av dessa och kan hjälpa mig att välja?

 

Mvh/ Mikael

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Hej Mikael

Jag har haft heatpall,ledsnade ganska omgående på påfyllningen utanför relingen,men framförallt priset på bränslet.Följ tråden Året runt värme,på långfärdssnack så får du inkommande besked angående olika värmesystem samt mitt senaste projekt som handlar om doggerman-kaminen,prisvärd kamin tycker jag 3375:-,kommer att koppla in den så fort att bullandö-marina blir klar med båten.

Mvh

Urban

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 Jag skaffade en Pan2000 (http://www.pan2000.se/svenska/index.html)till min Golif, har användt den några gånger och är nöjd med den. Ganska smidigt i en lite båt att kunna utnyttja köket till värme också, avgasslangen lägger jag ut genom förpiksluckan tills jag byggt en lite skorsten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Hej qwintus,jag hade den också som alternativ,men beslöt att prova det här nu efterssom jag har skorsten.Hoppas det funkar att bygga till en för dig.

Mvh

Urban

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena

Jag har en podvärmare i min RJ85:a, vet inte om den är för stor för dig men den är ganska smidig att använda och billig i drift.

 

Mvh

Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

HeatPal är inte att rekommendera. Den brinner med öppen låga, luktar illa och ger 200 grader på ett ställe medan resten av båten är kall.

 

Jag installerade en GeHå i min förra båt, en Rival 22. Du borde få plats med en sån. Enkel och pålitlig. Skön vattenburen värme. Mycket mycket låg strömförbrukning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...