Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Gäst Mariage

Sjösjuka djur.

Rekommendera Poster

Gäst Mariage

Hej,

Jag har en hund som blir sjösjuk.Hon har aldrig tidigare blivit det men helt plötsligt så fungerar det inte.Är det någon som vet om det finns sjösjuke-tabletter för djur.Hon älskar att segla.

Mvh

Urban

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan gå med vanliga, fråga på apoteket, om du inte har ngn veterinär att fråga...

/Fredrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Vill förklara lite mer vad det är för hundhon vill det.Lazy (hunden) är en skön blandning av golden,skäfer och sibirien husky.Inte kritvit utan snarare samma färg som en 30-årig vega,hon flyter in bra.Hon har blå ögon och är en underbar familjehund.Just familjehund ligger väl i att det finns varg i henne,rangordningen har hon bestämt.Husse,matte,hon Lazy alltså,sonen,katten och dottern.Därefter kommer ingen.Hon är enormt lydig och förstår bara svenska,inte ens norska.Jag har inga problem med henne förutom att hon ska sova mellan husse o matte,,,,jämt.Det är hon som vill veta om det finns några undermedel för sjösjuka vovvar.

Mvh

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, jag vet att det finns åksjuketabletter för katter så det finns nästan garanterat det även för hundar. De fungerar förmodlgen sövande. Kolla med veterinären

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

JO jag ska göra det,knepigt att det har gått så bra tidigare också helt plötsligt bara.Synd,för hon har varit bra och det har fungerat t.o.m i riktigt skitväder med henne,hon har gillat läget sas.Men jag ska höra med veterenären så får vi se.

Tack så länge.

Mvh

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske kan ha med åldern på hunden att göra? Hur gammal är hon?
Både balanssinne och syn påverkas ju av ålder och inverkar på sjösjukeegenskaper.
 
Lycka till!
M.V.H. Magnus (med Balder, Airedaleterrier) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känner igen det, äldre hundar kan plötsligt bli sjösjuka.

 

Jag har använt samma sjösjukepiller till hund som katt, bara olika doser. Fick på recept av veterinären. Minns inte om det var samma som används för människor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Ha Ha

Den va bra,den köper jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...