Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
piratenjr

Frikoppling till Crescent 8hk utombordare

Rekommendera Poster

Hej,

Fick tag på en Crescent 8hk utombordare för en mycket billig peng, bara lite renovering som behövdes.... Efter att ha fixat motor, kylning etc så är det bara frikopplingen som ska fixas. Tyvärr har någon händig föregångare plockat bort lite delar. Någon som har en sprängskiss, eller koll på hur frikopplingen funkar? Wire ner till en lyftande arm finns kvar, saknar någon bromsande del kring propelleraxeln innan själva propellern (med inbyggd friktionsbroms) kommer. Tips på reservdelsbutik i västskåne ?

Hälsningar, Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Har precis som du fått tag på en Crescent 8hk, för en  billig peng.

Har oxå försökt att få tag på sprängskiss till denna eftersom jag ville se så att alla delar fanns kvar, men inte hittat någon. Vi kanske kan hjälpa varandra. Hm du skriver nåt om en wire... var sitter den? På min motor så sitter det en spak på sidan och som går in i motorn, men ingen wire. Kanske saknas den på min? Du har inga foton du kan lägga in? så man kan se hur du menar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Tror jag har lika motor som ni har. 2 cyl med spak på sidan för gasen. Har ingen koppling mellan slang å motor. Ser ut som OMC men är inte det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...