Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

sunbird198

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    63
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om sunbird198

  • Placering
    Löjtnant

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. har lite svårt att felsöka utan att se och känna själv jag kan hjälpa dig i mån av tid om du tar båten till mig har skickat mitt nr på pm
  2. tror du får in kylvatten i cylindrarna...? ( brusten topp eller packning ) tyvärr inte ovanligt att det ärgar hål i topparna heller den där bensinen finns inga tändstift som vill tända på tyvärr du borde isf ändå få sug även om packningen är lite dålig ta bort förgasaren och kolla att dina reedventiler öppnar vilka cyl hade du 8,5 i komp på?
  3. okey tack för input motorn varvar 2800-3000 varv och som sagt alla jag hittat kör axel
  4. jag tror lågfarten är tilltäppt på det förgasarparet men då borde den gå på fullgas
  5. tjena är du helt säker på att det blir bra gnista? ta bort luftburken och choka förgasarparet med handen under gång och kolla om det blir skillnad ( håll handen framför luftinsuget ) verkar konstigt att ha blöta stift samt bra gnista jag har en del v4or på mina båtar och vill påstå att dom är ganska skottsäkra pröva knacka på cdiboxen hårt med öppen hand under gång ( har bytt 2st ) mvh //sunbird -sthlm-huddinge
  6. tjena ska skrota omc 460in i båten och ersätta med cummins 5,9L är det någon som vet vilket drev som passar för detta ? dom cummins jag hittat verkar ha axel & roder.... // Sunbird
  7. Hej nej det inte gängpaj det verkar vara någonform av " låsbult " har själv bara träffad på insex innan och om detta är en låsbult så kan man ju undra hur nycklen ska se ut... dom går ej att slå ner eller dra upp och skruvar man går det bara runt lätt på båda
  8. tjena jag ska lossa mitt 280 drev och försöker knacka ut dom stora pluncharna som håller drevet med det verkar som dessa bultar håller i på något sätt.... hur ska jag göra med dessa? jag har prövat att skruva på dom och dom går runt lätt men kommer inte ut
  9. hej alla idag kom nya cdi-boxen och motorn startar igen ... vilket jag kommer pröva varje dag ett tag fram över för att vara säker så JÄTTE tack för proffsig hjälp Mvh // Sunbird
  10. rättelse den startar inte utan tänder till vilket det gör om man mäter dom andra 2 stator sladdarna oxå jag tycker det känns som cdi box strul men jag har aldrig varit med om att den fungerar ibland och då mycket bra
  11. nu ska jag krångla till det lite till.... gick ut för att starta och pröva det du beskrivit ovan MEN nu startar den inte så jag tog multimetern med cdi inkopplad och mäter mellan brun - röd drar på starten "bara för att jag är nyfiken på vilken spänning den visar med cdi inklopplad" Pang! den går igång direkt... jaha bara engångsföreteelse tänkte jag och kopplade bort multimetern men då startar den inte ,,, kopplar jag in den ( håller i mot stjänskruvarna ) startar den direkt jag har testat denna procedur 20 gånger och det är samma varje gång vad ska jag göra? en billig lösning är att ta med multimetern i båten varje gång :-)
  12. är ju inte helt hundra på hur man mäter AC V med denna multimeter men jag prövade med samma inställning som bilden visar ikväll då gick den upp stadigt och stannade på 100 någonting samt 35 .... har inte känslan av att det var lika stabilt förra gången Så jag prövade starta och den startade snällt och går som en klocka så nu tänker jag pröva att starta tills den inte startar längre och göra om samma mätning visar det sig sedan att den hoppar fram och tillbaka i volten borde det vara glapp någonstans i statorn eller jorden till den ...... eller?
×
×
  • Skapa nytt...