Gå till innehåll
lördag 21 oktober 2017

ejeb

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om ejeb

  • Placering
    Kadett
  1. Båtar med fast tank har en avluftning som alltid är öppen, det avdunstar omärkbart mycket bensin genom denna, så du kan lämna din luftskruv öppen utan problem.
  2. Hej! Du berättar inte vad det är som inte fungerar, kan du inte frikoppla eller kan du inte lägga i växel efter frikoppling? Om växeln inte går i så har jag haft samma problem. Det är en mekanisk lösning(om du inte monterat i en helt ny motor). Du måste montera isär reglaget och kolla funktionen. I mitt fall hade fjädern med åldern helt enkelt blivit för klen och orkade inte trycka tillbaka den sprint som gör att växelvajern aktiveras. Kommer inte ihåg exakt hur det såg ut men det är en ganska enkel konstruktion. Jag hittade en ny fjäder på Biltema, sjösättning=helg=stängda Mercruiserhandlare... /Eje
  3. Oljetryck pa Volvo fyror...

    Hej! Jag har något liknande på min AQ171C, ligger nog några psi högre t.o.m. Har inte heller några stora variationer mellan tomgång och fullgas. /Eje
  4. Har haft drygt 36 knop enligt gps:en. Är med! /Eje
  5. VP290 lagertapp

    Hej! Jag gissar att du redan löst detta eftersom det var ett tag sedan...men iallafall. Använder du dig av tumgängade bultar? Om inte, gör det! /Eje
  6. Volvo Penta AQ171C (eller 251A)

    Hej! Lite sent svar kanske... Jag har en Draco 2000HT med en AQ171C med ett SP-drev, har kört den i en säsong. Den har fungerat bra, hyfsat snål och snabb. Tittar gärna på länkarna! /Eje
×