Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

Mrjohan

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om Mrjohan

  • Placering
    Kadett
  1. Alla värden är Korrekta, hittade även en kärvande termostat som stod öppen fixade till den och Nya stift nu går den enligt regelboken upp till 3000 varv där börjar den plöddra kämpar jag lite med gasen släpper det och motorn varvar ut. Jag pausar här och inväntar en ny packning till förgasaren som är beställd återkommer efter byte av detta. Tack så länge för all hjälp..
  2. Jag skall mäta i morgon, Fick den till att gå relativt stabilt vid kall motor upp till uppskattning 2500 rpm rör jag gasreglaget en millimeter över detta varvtal så stryps eller misständer motorn. Släpper jag på gasen hämtar sig motorn och går hyfsat igen på tomgång, stundtals tappar den översta cylindern under 10-20 s för att sedan gå på bägge igen. Ger du hastig gas misständer och hostar motorn och kväver sig själv. Jag tackar för bör värdena guld värda.
  3. Absolut hur hittar jag tråden? Jag är inte så haj på forum. Jag tog bort förgasaren ingen skillnad förutom att den efter ett tag enbart går på den nedersta cylindern, gnista är finns på översta. Jag får köpa nya stift och hoppas på att allt berått på det och byta gummi tätningen/platta överst på förgasaren den var rätt svälld på sina ställen. Jag skall även ta komp prov när jag får tag på en 18 hylsa. Jag återkommer med hur det går.
  4. Jag håller helt med och kan inte heller koppla denna funktion till problemet efter lite funderande. Jag tar isär förgasaren i kväll, Bränsle flödar från pumpen så det är inte där i alla fall. Tack för dina inlägg det hjälper mig att förstå vart jag skall leta. Hittade mätvärden på nätet och de verkar stämma bra !
  5. Tackar för svaret det förklarar ett och annat, Problemet är troligen att den sticker ut 12mm när den är kall och går ut ännu mer när den blir varm. Troligen får motorn alldeles för lite bränsle och orkar ej gå upp i varv i detta läget.
  6. Yamaha Utombordare där svänghjulet har skavt på två ledare till Primer/magnetventil till förgasaren, jag har inte lyckats få den till att fungerar och har fått informationen att vid 12volt skall nålen sticka ut 7mm, det gör den inte, Frågan är nu om något annat har fått på f... utav kortslutningen vid kabelbrottet mot svänghjulet. När jag mäter spänningen då motorn går vid kontaktstyckena mellan magnetventilen så får jag värden med växelspänning 20-70V beroende på varvtal. Mäter jag med instrumentet inställt för likström visar det 0V. Har någon en aning om vilka bör värden som det skall vara för att ge givaren rätt värden? Tar jag bort givaren och håller för tummen för hålet går motorn bra mycket bättre vid gas pådrag. Tacksam för hjälp.
×
×
  • Skapa nytt...