Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024

Per

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Per

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hej, en Cascade 23 DC. Årsmodellen är vi rätt säker på är 69.
  2. Jag och två kamrater som alla är noviser kring båtlivet bestämde oss förra säsongen att köpa båt. Sagt och gjort hade vi en trevlig säsong förra året, men under färden för uppläggning så gick motorn varm och en (massa) vit rök fyllde båten och motorn tackade för sig. Vi la upp den för vinterförvaring och sedan dess har säsongen bara blivit sämre. Snodda prylar på båtklubben, infästningen i fören gick sönder vid bogsering, inbrott två gånger(!) med diverse skador på båt och kapell samt tömd bensintank senare så satt vi i morse med en båtmek och kollade igenom motorn ordentligt. Hans dom var hård. Motorn är körd, raserad och inte värt ett kviddevitt. Motorn är en Volvo Penta 151 som sitter i en jättetrevlig daycruiser. Vi har fått ett kostnadsförslag på ca 30tkr att restaurera motorn och nu vet vi inte riktigt hur vi ska gå vidare. Båten köptes för 30tkr under hösten 2015 och nu ligger den och skvalpar i Stockholm. Vi kommer aldrig fixa den själva. Tid, intresse och utrymme för att göra så saknas helt enkelt. Men ska man försöka hitta en ny motor? Betala för restaurering? Sälja, och om det för hur mycket? Vi har helt enkelt inte så många svar, desto fler frågor och inte så många i vår närhet att fråga All hjälp mottages tacksamt.
×
×
  • Skapa nytt...