Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

telecastrus1970

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    39
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om telecastrus1970

  • Placering
    Fänrik
  1. Underhållet på s-drevet är i stort sett oljebyte, så det är inte så betungande :) Ang. motorn på Maximen är det MD21 som originalmotor, vilket det även sitter i många Nimbus 26:or. En ganska slamrig motor som inte gillar att varvas. Maximens stora fördel jämfört med de andra båtarna du jämför med, är att den har midcabin också, vilket ger 1-2 extra kojplatser.
  2. Har sett folk som tvättat rent ordentligt och målat på med våtrumsfärg. Har själv tänkt att göra den lösningen i rufftaken i min båt.
  3. Hej Jag fick lite samma problem efter jag bytt vattenfilter, men gjorde ett omtag och märkte att packningen nere på glaskoppen hade kommit lite fel.
  4. Har köpt lite saker från honom oxå, mycket snabb och bra.
  5. Instämmer med föregående talare...bara att byta. Jag bytte ut alla till sommaren och som Mackey, satte jag även dit platta biltemaled för hemmet i min targabåge. Inte märkt några konstiga flämtningar eller sånt
  6. Problemet löst.... Bytte bränslefilter och gjorde rent vattenavskiljare och någon annan burk som satt innan pumpen. Nu går den som den ska igen. Tack för alla inlägg mvh Johan
  7. Stoppa den är inget problem, tvärdör när jag drar i spaken
  8. Hej Har lite huvudbry ang. min MD21 som är svårstartad när den är varm. När motorn är kall hoppar den igång fint utan grundgas eller något, men när den är varm vill den ogärna hoppa igång. Jag lade till ute vid en ö och fem timmar senare när jag skulle hem fick jag göra ett antal startförsök innan den motvilligt hoppade igång. När motorn väl är igång går den kanon. Märkte det även när jag slussade ut för några veckor sedan , då den inte startade när jag skulle ur slussen. Hade även problem med tomgången som vandrade upp till 1500 varv när jag skulle lägga till. Någon som har några idéer ? mvh Johan
  9. Tycker inte det ser ut som att remmen slirar, men det kanske är så enkelt, får testa at byta rem innan man ger sig på någon större manöver med renovering. Tack svar...
  10. Tänkte kolla om någon har lite idéer.... Jag har ett 75Ah startbatteri och 2st förbrukningsbatterier på 108 resp 88 Ah. Problemet är när jag startar så skriker generatorn och den verkar ha svårt att orka ladda ordentligt. Jag har en separator mellan start och förbrukningsbatterierna men det verkar som att alla batterierna laddas samtidigt. Jag är tvungen att manuellt koppla bort förbrukningsbatterierna för att det ska sluta skrika. Jag har spänt remmen ordentligt. någon som kan tänkas ha någon bra lösning ? //Johan
  11. Jag har använt Redline RL-2 i min MD21A, tycker a motorn gick lite mjukare efter det. Framför allt ger det ju lite smörjning då dagens diesel är ganska torr.
  12. Brukar gå att få bort med en lite skruvmejsel
×
×
  • Skapa nytt...