Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

Nattrollet

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Nattrollet

  • Placering
    Kadett
  1. Sådär, nu får den bränsle, men den startar fortfarande inte. Anledningen till att den inte fick bränsle var att jag hade kopplat bränsleslangen till pulsintaget. Hade trott att det var som på de vanliga OMC pumparna, att bränslet kommer in där uppe och så är det ett filter som man lätt kan skruva lös och rengöra. Men det var tydligen pulsintaget. Kan det vara skadligt för pumpen om man kopplar fel mellan puls och bränsle tror ni?
  2. Har nu monterat fast den nya pumpen, men det ser tyvärr ut som om den inte får något bränsle alls. Är det skillnad om jag har bränslefiltret lägre ner än pumpen? kan det bero på bränslefiltret? Ingen aning om hur gammal den är.
  3. Märkte att det gnistar på alla tändstift, utom den i mitten. Eftersom problemet kvarstår efter att jag prövat byta plats på tändstiften, tändkablarna och tändspolarna, så antar jag att det är switch boxen som det är fel på. Men vad är det som kan orsaka felet på den? Vill inte att den nya ska få något fel. Dyra grejer de där.
  4. Jo jag vet. Skrev att jag ville ha en pump till en 60 hk Johnson 86 och att jag vet att modell 438559 med puls anslutningen passar, men så skickar de den här likt förbaskat. VRO pumpen läcker så den slänger jag bort.
  5. hejsan! Undrar hur man kopplar fast en bränslepump av modell 438556 på en Johnson 60 VRO årsmodell 86. Finns bara två uttag på pumpen. Har läst att det ska finnas en skruv på sidan av motorn som man ska skruva ut och få vakuum från, men har ingen aning om vilken skruv det skulle kunna vara. Tacksam för svar!
×
×
  • Skapa nytt...