Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

Barbaria

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    19
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

2 Neutral

Om Barbaria

  • Placering
    Kadett
  1. Det finnes i følge JRCC to måter å programmere en EPIRB på: http://www.sjofartsverket.se/upload/EPIRB - PLB/EPIRB-Sve.pdf "EPIRB-Identitet En EPIRB kan programmeras med ett ID som är, antingen, serialized, MMSI eller anropssignal. • Om MMSI eller anropssignal används, måste det överensstämma med fartygets. En sådan EPIRB (eller DSC) får inte, utan omprogrammering, flyttas till ett annat fartyg; Den måste kodas om, med det nya fartygets identitet. Man kan heller inte ”flytta” ett MMSI från ett fartyg till ett annat. Denna typ av ID är därför mest lämpad för yrkessjöfarten. • Ett serialized ID, däremot, kopplas endast till fartyget genom denna blankett, och en sådan EPIRB kan därför flyttas till annat fartyg med samma nationalitet (lämpligt för t ex fritidsbåtar). Glöm dock inte att skicka in blanketten till JRCC, vid t ex ägarbyte." Et "Beacon programming certificate" følger med EPIRB når den er programmert. Du kan sjekke om oppgitt koding på skjema er korrekt her: https://www.cospas-sarsat.int/en/beacon-decode-program
  2. Her er noen havner som er vanlige å benytte. Riktignok fra Norge til Skottland og ned til varmen. https://goo.gl/maps/fzndUJdJpoE2 Du bør ha med noen pilotguider f.eks. kjøpes her: http://www.bookharbour.com/books/pilots/ Kanalene kan du seile i uten noen kompentanse, men du må ha med cevni bøkene ombord. Det er anbefalt å sette seg inn in kanalenes signaler og merker og du kan ta en gyldig cevni test for £20 her: https://www.marine-education.eu/ryaonlinecourse/rya-cevni-icc-inland-waterways/ Om båten er mer enn 1.80 dyp så blir det utfordring å komme ned til middelhavet via kanalene, men det går. Masten kan tas ned i Tyskland og sendes på bil til f.eks. til Port-Saint-Louis. Regne med kr 1500 for avmasting og kr 10k for frakt avhengig av lengden. Du kan ha den på dekk også med vær obs på Om forsikringen dekker dette. Skader på mast i slusene er ikke uvanlig. God tur
  3. Jeg kjøpte min EPIRB på marine superstore i UK. De tilbyr bla. Svensk programmering for £20. https://www.marinesuperstore.com/safety-beacons/epirb/ocean-signal-rescueme-epirb-1 Kan ikke svare på Iridium.
  4. Den mest brukte ruten til Belgia og videre til Frankrike er Maas / Meuse-elven. Strømmen fra sør mot nord er ubetydelig og elven er bred slik at kommersiell trafikk er ikke et problem. Fra Amsterdam kan du ta Amsterdam-Rijnkanaal ned til Waal, kjedelig men rask. Når du kommer frem til Waal har du to muligheter, enten ta til venstre mot Nijmegen, et lite stykke før Nijmegen tar du til høyre inn på Maas Waal kanal. Det er sterk motstrøm på Waal, men det er ikke så langt. Anbefaler en stopp i Nijmegen. Fra Maas Waal kanal kommer du inn på Maas som fortsetter helt til Frankrike, fantastisk fint! Alternativ to er å ta til høyre når du kommer til Waal, et lite stykke medstrøms og så ta til venstre inn på St. Andries Kanaal som er en kort kanal, ta så til venstre inn på Maas som fortsetter helt til Frankrike, fantastisk fint! Fortsett på canal de la Meuse, som Maas heter i Frankrike, helt til du kommer til Canal de la Marne au Rhin. Der tar du til venstre mot Neuves-Maisons. I Neuves-Maisons går man in på Le Canal des Vosges tidligere het Canal de l'Est som går til Corre og er 121,5 km lang og har 93 sluser, djupgående er 1,8 m og høyden er maks 3,5 m. I Corre kommer du inn på La Petite Saône som tar deg til St.-Jean-De-Losne og videre ned Saône til Middelhavet. God tur!
  5. Noen som har forsökt Resen Sails? http://resensails.dk
  6. http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=41950962
  7. Den ser ut til å være lämplig til det meste, och man måte inte ha så mycket om komfort betyder inte mycket för dig: http://www.youtube.com/watch?v=90BGNcIp630&spfreload=1
  8. Den beste båten er den som tar dere med på tur. Det finnes hundrevis av båter du kan dra hvor som helst med, det finnes også hundrevis av grunner til ikke å dra noe sted. Hvis ikke kvaliteten sitter i hjernen så hjelper selv ikke den beste båt. God tur.
  9. Vi har benyttet denne på vår reise i Europa og den fungerer utmerket. http://www.thewirie.com/
  10. Hej, vi så de monterade targabågen på er båt innan vi åkte i väg. Nu ligger vi på Hansa marina i Lübeck där det är Hanseatic Day 22-25 maj och massa skoj. Vi skal inte til Medelhavet, vi skal bara flyta runt på kanalerna i några månader för i drar hem.
  11. Hej, vi på väg att masta av och hamnade av ren tillfällighet framför er båt. Lycka till på hemfärden, vi kan rekommendera Klintholms marina på Mön och det lilla fiskesamhället Torekov på Hallandskusten. Men ja, det kan säkert bli ordentligt blåsigt där.
  12. Jeg har brukt HP7 og høytrykk. Spraya over HP7 og la virke i 5-10 min. Gå så over med høytrykk eller børste. Garantert rent hver gang ! Link: http://www.novatech.nu/Default.aspx?ID=367&ProductID=PROD622
  13. Hvordan skal de kreves inn? Det er vel inte registreringsplikt for båter der nede?
×
×
  • Skapa nytt...