Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Joyje

Kapelltyg...

Rekommendera Poster

Jag tänker ge mej på att sy ett hamnkapell, till min nyinköpta Maxum 2100sc, det kan ju inte vara så svårt, och behöver då lite tips om billigt och helt ok kapelltyg och var man kan skaffa det!

 

 

Mvh

Joyje 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lägg ned lite tid på att skaffa ett rktigt bra kapelltyg. Jag har sytt kapell i billig duk och det blir snyggt första 2-3 somrarna. Sedan ser det mer ut som en markis eller parasoll.

Visserligen kan det kanske behövas lite övning och då kan det vara bra att öva sig på det billigare tyget och sedan efter ett par år ge sig på det bättre materialet. Låna en kraftig symaskin eller försök med jeansnål om inte masknen klarar tyget med vanlig nål. Om tråden skärs av så kan det vara för liten skåra på nålen. Välj då en med större värde 130 eller över.

Det är kul att sy. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag såg inte att det var ett hamnkapell du avsåg

Verkar lättare. Där kan också ett enklare material fungera!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är dessutom rätt tveksam på om jag har kvar båten i mer än två-tre säsonger, det brukar bli så att jag byter båt rätt ofta14.gif\

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst jarl

Östersjökompaniet sthlm har alla saker som du behöver

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag ska oxå sy kapell vad e det för duk som du pratade om o var köper man grejor ti det ????

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick mitt nya kapell i torsdags och enligt min gode vän, tillika kapellmakaren, så är Markilux 37 den bästa väven. Den är dyrare, men håller längre än de andra. Man får vad man betalar för, som det heter. Finns att köpa via nätet från Nevotex.

Mvh Tobbe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...