Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
sabai

Vinco 37

Rekommendera Poster

Hej Jag söker information om en båt som heter Vinco 37. Jag vet att konstruktören heter Jan Bjeke från Norge. När det gäller denna båt Vinco 37 finns ingen information, är det någon som vet eller har bilder på den. Bert

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Copsat från havna.com [KUR] Tack för svaret, det är som sagt en IOR Cruiser-Racer liknande Sweden yatch 371 och Swan båtar. I produktladet jag har beskrivs båten ( Vinco 37 ) som Snabbseglande modern havskryssare, kan antingen utrustas som långfärdsbåt eller som renodlad havskapseglare. Löa 11.30 Lvl 9.00 Bredd 3.52 Vikt 6500 kg kölvikt 3300 IOR rating 27.5 foot Ska enligt samma produktblad producerats i Hamurgsund av Bohusteknik AB, BOTEK[/KUR]

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, men detta viste jag redan ;-) Det verkar som denna båt inte är så vanlig efter som ingen vet något om den. Jag har köpt skrov och däck till en Vinco 37 som nu ska börja förvandlingen till en segelbåt. Jag är säker på att jag kommer att återvända hit många gånger för tips och ideer. Hela bygget kan följas på www.boye.name kommer även att finnas ett forum för alla som har synpunkter eller ideer. För er som bor på Gotland! Det sak finnas en Vinco 37 på Gotland enligt den uppgift som jag har, se om ni kan hitta den:-) Bert

post-9770-1394234483,8219_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...