Stolen sitter i en USA båt och du skall räkna med att det är nästintill omöjligt att få tag i rätt färgnyanser här så skall det bli snyggt bör alla 4 kläs om. Kostnad för det? ca 10-12.000:- Stolarna är även uppbyggda på plyfaskivor som brukar ruttna och behöva bytas. Sedan tillkommer ev stoppning om den är slut. Har själv jobbat med detta i flera år.
En kompis importerade en "ny" Mustang Cab förra året från tillverkningslandet och passade på att få en komplett skinninredning uppsydd, alltså komplett med stolar, dörrsidor osv och det kostade 8.000,- med dåvarande kurs.
Jag rekommenderar Kristinas Kappellverkstad på Södermalm. Hon tog 4000 för hela min soffa. Stolen som är betydligt knepigare på min än din skulle hon ta lika mycket för, inklusive material.
Zinderella skrev:
Hej Westie. Vem fick ditt uppdrag att göra omklädningen? Jag lämnade mina till omklädning i november och har inte fått pris än.
/Zinderella
Har nyligen klätt om min back to back stol( ser exakt ut som din med samma färger) kostnad 3200:- med material. Galonet som jag använde är typ marin dvs tjockare än vanligt galon.Kollade med andra firmor pris mellan 5000:- och 8000:- beroende på material.
Stommmaterialet är inte plywood utan en typ av plast.
Arbetet utfördes av en firma i Timrå (Nykvist tapetserarfirma) Mycket bra arbete och framför allt snyggt sytt och påspännda dynor.Tror att jag har några bilder om du vill se hur den blev.
På BryggSnack är du själv ansvarig för vad du skriver i dina inlägg.
Håll dig till ämnet, använd en trevlig ton och respektera att andra inte alltid tycker som du.
Posta inte INTE samma inlägg gång på gång.
Påhopp och oförskämdheter mot individer eller grupper accepteras INTE!
Uppmaning till brott är ej tillåtet.
"Bryggsnack" är en mötesplats för båtintresserade och inget annat.
Mailutskick från forumet får ”endast” användas för att komma i kontakt med enskilda medlemmar. Samma regler gäller för dessa e-post som i övriga forumet. Massutskick till medlemmar är förbjudet.
Forumet får inte användas för kommersiella mål.
maringuiden.se förbehåller sig rätten att redigera och/eller ta bort inlägg som inte följer dessa regler samt blockera medlemmar som bryter mot dessa.